Typo States Resignation of China President

China flag, typo states resignation of China president Xi Jinping

Inadvertent Typo States Resignation, Xi Jinping

The China News Service recently published an article about their president, Xi Jinping, saying that in his “resignation” that China and Africa had a shared destiny in their histories.

Xi Jinping was attending a China-Africa summit in Johannesburg, South Africa when the report was released. The typo led to the suspension of four journalists: one of whom is the news agency’s bureau chief in South Africa.

The editors of China News Service, which is state-owned, had mixed up the Mandarin words for speech (zhi ci) with resignation (ci zhi).

The mistake went unnoticed even before subsequently being printed. It was corrected by several other news channels online, but the edition was already in circulation. The typo ended up in other news stories before China News Service corrected the error.

Despite the suspension of the four journalists involved, it has been reported that although it was a “serious blunder”, it will not end their careers. However, the severity of their punishment is not yet clear.

Graham O'Mahony, Blogger and Web Designer
Graham
Web Designer and Blogger
The STAR Team
Follow the conversation on Twitter logo @STARTranslation

Source: The Guardian

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *